Wednesday 30 January 2013

APA YANG HENDAK DICERITAKAN..!!!!



Assalamualaikum.. apakhabar semua, rindu pulak nak tulis entry yang baru. korang-korang sihat tak? saya ni nak tulis entry tapi tak tahu nak tulis entry apa hadoiii serabut heeee... nak cerita sedih ka gembira ka? tak tahu nak gambarkan perasaan saya sekarang macam mana.. sedih pun ada, gembira pun ada. Baru terfikir nak cerita perasaan nak masuk semester akhir.


Bila dah masuk semester akhir ni macam-macam perasaan ada, gembira,sedih, takot,gugup. ahhh semua ada la nak cerita at korang ni. Gembira sebab dah tahun akhir belajar,sedih sebab berpisah gan kawan-kawan. dan perasaan takot mesti ada hurmm.. semester 6 ni ada exam dengan pihak kemeterian kesihatan. wahh dega nama tu terus-terus terasa gugup. Ermmm itu la perasaan saya takot betul bila exam-exam ni.


Niat hati ni nak cerita pangjang at korang tapi tak tau nak tulis apa lagi awat tak perasaan semenjak masuk semester 6 ni terasa dah tak dew semangat dahh nak belajar ni, ist astaufirullah haarzim tak baik cakap macm tu kan. Ya Allah apa aku cakap ni" lupakan-lupakan.


Saya tidak nafikan memang ada perasaan dah putus asa dalam diri ini. semenjak saya mula melangkah
masuk semester 6. Rasa malas sangat nak pergi kelas, macam la dok fikir dalam kepala ni. Tapi saya kuat kan iman yang ada di dada ini dan usaha jangan putus asa hani lagi satu semester sahaja 6bulan ja, sabar la. bab pepatah ada megatakan" SUSAH-SUSAH DULU,SENANG-SENANG KEMUDIAN". t


Bila  saya terfikir balik, tak baik kan bila kita mengeloh Allah dah bagi saya sampai ke peringkat ni sepatutnya saya besyukur, bukannya mengeluh. insafnya hati ini. Ya Allah kuatkanlah imah aku untuk menenpuhi semester 6. Ya Allah berikan lah aku rezeki di dunia ini dan jangan la bagi aku menjadi seorang yang takbur. jauh kan lah aku dari sifat dengki sesama manusia Amin.



No comments: