Sunday 16 December 2012

Doa masuk exam 

 

 

 "ALL THE BEST!!"

 

1. Doa masa study
“Wahai Tuhanku, kurniakanlah kami kefahaman para Nabi dan hafazan para Rasul, serta ilham daripada para Malaikat yang hampir dengan-Mu, kurniakanlah kami kesihatan wahai Tuhan yang Maha Pengasih”
2. Doa lepas study
“Ya Allah! Sesungguhnya aku menitip apa yang aku baca, faham dan hafal kepadaMu. Maka kembalikanlah ia kepadaku ketika aku memerlukannya. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala sesuatu”
3. Doa memohon kejayaan
“Ya Allah, kami memohon daripada-Mu kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat para syuhada’, dan kehidupan mereka yang bahagia serta kemenangan ke atas musuh”
4. Doa masa nak jawab soalan exam
“Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku. Dan mudahkanlah bagiku tugasku. Dan lepaskanlah simpulan daripada lidahku, supaya mereka faham perkataanku.” 
 
 so ini saya bagi the Bahasa Melayu version of the doas and i asked a few ustaz already, they all said the same, it's ok to just know the meaning of the doa. it's ok to "bercakap" dengan Allah swt in malay or english or whatever language pun. Allah SWT Maha Mengetahui =)
oh and you can just use your own words pun masa doa. the doa i letak tu is like a guideline la of when and how to make a doa =)

 

kadang2 failures made us better than ever if we learn from the mistakes.
Allah swt lebih mengenali kita, bukan? be confident of yourself, and trust that for all the efforts that you've given, you will be rewarded, in sha Allah. kalau tak in A's, maybe in some other forms =)
percaya k?
SEMALAM  MACAM  NI LA RUPA SAYA!!!!!
SAYA BUKAN STUDY!!! BANYAK BEHAYAL SAJA....
GAMAKNYA!!!! MULA MASUK EXAM JAP   LAGI MACAM  NI KOT!!!!




LECTUARA MAI... BUAT2 FIKIR BAHHAHAHA.....




            

ALL THE BEST!

may the force be with you =)

                    

No comments: